Оплата Товару

Оплата проводиться методом перерахунку коштів між банками з урахуванням ПДВ.

Замовити рахунок фактуру можливо за телефоном або електронною адресою:

   +38 (044) 223-50-73

    +38 (097640-73-45

   Email : omp.zxx@gmail.com

 

Як заповнити рахунок-фактуру?

 

Мусимо зазначити, що всі первинні документи і бухгалтерські операції на наших курсах бухгалтерського обліку в Києві ми будемо розглядати відповідно до нашого українського законодавства. Адже навіть найпростіші первинні документи мають різний зміст для кожної країни. У Росії свої правила і бланки, в Білорусії свої і т.д. Відповідно і закони, на які ми будемо посилатися працюють тільки в нашій країні. Тому якщо Ви в майбутньому будете вивчати якийсь матеріал в інтернеті самостійно, користуйтеся тільки українськими сайтами (а не ті, де стоїть вкінці назви сайту ru). Щоб швидше впорядкувати українські сайти від російських, у рядку пошуку Google після пошукової фрази дописуйте ua. Так Ви отримаєте список сайтів з українськими доменами (наприклад бухгалтерські www.dtkt.com.ua, www.vobu.ua).

Давайте коротко розберемося, які є види підприємств і з ким нам доведеться працювати. У робочій життя або в побуті ми на них всіх говоримо «фірма». Але якщо ви створюватиме або підписувати для них документи - там ви такого слова не побачите. Адже кожне підприємство за документами називається по-іншому - ФОП, ПП, ТОВ, ВАТ, ЗАТ і т.п.

ТОВ (товариство з обмеженою відповідальністю), на укр. мовою - ТОВ або ТзОВ (Товариство з обмеженою відповідальністю) - це юридична особа, простими словами - фірма, де є один або кілька засновників, є статут. На момент реєстрації кожен засновник вніс свою частку статутного капіталу на фірму і потім виходячи з її розміру отримує прибуток - дивіденди. Ніхто із засновників не відповідає своїм майном перед боргами фірми. Причому, на посаду директора можна взяти взагалі «лівого» людини (дивлячись з якою метою була створена фірма). Наприклад, ТОВ «Лагуна» будувала багатоквартирний будинок для населення, спочатку вона зібрала з усіх бажаючих великі суми за майбутні квартири, а потім планувала коштувати будинок. Але потім, щось пішло не так ... не важливо украв засновник ці гроші або поламалися всі крани або зникли всі засновники ... Так ось ТОВ відповідає перед клієнтами тільки сумою свого статутного капіталу. І не важливо, скільки квартир, дач або машин буде мати кожен засновник. Фірму просто визнають банкрутом, а борги за квартири будуть виплачені з статутного капіталу. Але, звичайно, всі борги покрити не вийде, а далі підсумок - самі знаєте ....

ПП (приватне підприємство), на укр. мовою - ПП (приватне підприємство) - це юридична особа, де теж є один або кілька засновників, так само є найману працю, але немає необхідної суми статутного капіталу ,. Тут уже власники не відповідають своїм майном за зобов'язаннями підприємства, як в попередньому випадку з ТОВ. Пам'ятайте, що Товариство з обмеженою відповідальністю - це НЕ Приватний підприємець!

ФОП (фізична особа-підприємець), на укр. мовою - ФОП (фізична особа - підприємець) - це фізична особа (громадянин України, особа без громадянства, іноземець), яке працює від власного імені, тобто без створення юридичної особи. Фізичних осіб-підприємців (ФОП) іноді також називають "СПД", "СПД-ФО", "приватними підприємцями", "ПП", "ПП-шниками", "фізиками". Найчастіше в законах використовується поняття "фізична особа - підприємець", скорочено "ФОП".
У ФОП може бути як і у ТОВ своя печатка, але на ній буде обов'язково стояти ТІЛЬКИ фамілія- ім'я-по батькові підприємця (наприклад ФОП Мамонов Ю.В або старий варіант СПД Іванкова Ю.О.) і реєстраційний номер (він же ваш ідентифікаційний код). Найчастіше таких підприємців ви можете побачити на базарі в торгових точках, в точках продажу кави, ремонтах взуття і т.п. Там сидять самі господар-господині і працюють без найманих працівників.

ФОП відповідають за всі свої торгові операції своїм майном, включаючи особисте. Наприклад, Ви повинні продавцеві оплатити за поставлений вагон метала, який ви взяли «під реалізацію» (тобто метал приїхав, а гроші за нього ви домовлялися віддати продавця через якийсь час). Так ось, якщо не дай Бог, вагон метала вкрали, ваш борг перед ним нікуди не дінеться. І якщо цей продавець подасть на вас до суду, ви будете розраховуватися за борги своїм майном - машиною, квартирою і дачею. Крім того, навіть якщо машина, квартира і дача знаходяться у спільній власності з вашою дружиною або чоловіком, то ви все одно будете нести відповідальність зазначеним майном, але тільки в тій частині, яка належить вам.

Ще зустрічаються і інші види підприємств:
АТ (акціонерне товариство), на укр. мовою - АТ (акціонерне товариство) - це господарське товариство, статутний капітал якого розділений на кількість акцій однакової номінальної вартості.

ПрАТ (приватне акціонерне товариство), на укр. мовою - ПрАТ (частное акционерное общество) - акціонерне товариство, проводить розміщення акцій серед певного кола осіб.

ПАТ (публічне акціонерне товариство), на укр. мовою - ПАТ (публічне акціонерне товариство) - це акціонерне товариство, яке здійснює приватне і публічне розміщення акцій.
ДП (державне підприємство), на укр. мовою - ДП (державне підприємство)
КП (комунальне підприємство), на укр. мовою - КП (комунальне підприємство)
ПІІ або ПзІІ (підприємство з іноземними інвестиціями), на укр. мовою - ПІІ або ПзІІ (підприємство з іноземними інвестиціями) - в статутному капіталі якого не менш 10% складають іноземні інвестиції
ІП (іноземне підприємство), на укр. мовою - ІП (ІНОЗЕМНЕ ПІДПРИЄМСТВО) - в статутному капіталі якого 100% складають іноземні інвестиції.

Зараз вже дозволено працювати всім без друку, але на практиці це не прижилося, так як від солідної фірми завжди чекають наявність печатки).
Отже ...
1. Коли виставляємо рахунок? Як правильно виписати рахунок-фактуру?
Всі операції купівлі-продажу починаються з виставлення рахунку. Поняття «рахунок» і «рахунок-фактура» - одне й те саме. Тому в подальшому навчанні для кращого сприйняття будемо вживати слово «рахунок». При покупці-продажу імпортних товарів рахунок буде називатися Invoice (інвойс, англійською). А покупці або продавці-юридичні особи, які не зареєстровані в Україні, називаються нерезиденти.

Розглянемо сьогодні найпоширенішу ситуацію - Вам необхідно продати Ваш товар.
Крок 1 - Ви цей товар купуєте (або робите самі)
Крок 2 - Ви цей товар оплачуєте (якщо купили у кого-то)
Крок 3 - Ви цей товар продаєте

 Пригадую анекдот про ведення бізнесу в нашій країні.
Зустрічаються два бізнесмени. Один іншому говорить:
- У мене є вагон повидла - хочеш купити?
- Повидло? Звісно хочу! Скільки коштує?
- Тисяча доларів.
- Домовилися!
І розбіглися. Один побіг шукати вагон повидла, інший - тисячу доларів.

Я вам навела такий приклад ситуації, щоб в майбутньому Ви стежили в видаткових накладних за тим, щоб продані Вами товари не були куплені пізніше дати продажу.
Ми, ТОВ «Ромашка», закуповуємо для перепродажу столи у ТОВ «Будівельник». Тобто ми - покупець, вони - постачальник. За цією угодою будуть такі документи:
1. Договір про продаж (іноді його не роблять), його готує продавець ТОВ «Будівельник» в 2-х однакових примірниках, залишається по 1-му прим у продавця і покупця з підписами і печатками. Підписує як правило директор і ставить круглу «мокру» печатку (НЕ ксерокопію друку).
2. Рахунок від продавця, його виписує наш менеджер або бухгалтер в 1 прим, віддає покупцеві, з круглою печаткою і підписом.
3. Платіжне доручення - створює наш бухгалтер, відправляє через клієнт банк нашому банку для списання грошей, потім бухгалтер продавця бачить, що гроші прийшли їм на рахунок і дає добро на відвантаження товару для нас. Причому товар може їхати до нас різними способами: на вантажному автомобілі, через фірму-перевізника, через звичайну пошту, через кур'єра і т.п. Як правило в коробці з товаром буде лежати пакет документів на цей товар (1 рахунок, 2 договору, 2 видаткові накладні з печатками і підписами продавця).
4. Довіреність на отримання товару - створює наш менеджер або бухгалтер для того співробітника, хто буде отримувати товар і підписувати видаткову накладну. Довіреність друкують в 1-м екз, вона передається постачальнику в момент відвантаження товару. Якщо ми будемо отримувати товар поштою, тоді довіреність не потрібна, головне щоб продавець правильно написав ПІБ нашого співробітника, який піде отримувати товар (з паспортом).
5. Видаткова накладна від продавця, в 2-х прим, її виписує менеджер або бухгалтер продавця в 2-х однакових примірниках, залишається по 1-ми прим у продавця і покупця з підписами і печатками.

Отже, наша фірма отримала товар, наш працівник забрав з рук водія або з товарною коробки оригінали документів (рахунок, договори, накладні). Ми їх відразу підпишемо, поставимо печатку і віддамо водієві назад. Якщо товар прийшов поштою - тоді наш обов'язок вкласти ці підписані документи в конверт і надіслати за адресою назад (або звичайною поштою або фірмою-перевізником).
Пам'ятаємо - отримали 1 рахунок - залишили собі, отримали 2 договору - все підписали і надрукували, 1 залишили собі, другий - повернули продавцеві; отримали 2 накладні - все підписали і надрукували, 1 залишили собі, другу -вернулі продавцю. Потім ці ж залишені собі документи ми повинні принести в бухгалтерію і наш бухгалтер кожен документ внесе в програму (найчастіше це 1с), зробить по ньому проводку, а потім вже сам паперовий документ відкладе в папку для зберігання. Тепер ви розумієте, чому в кожній бухгалтерії так багато татусів і ящиків з документами).

Це я вам описала ідеальну ситуацію, коли все правильно, все працівники на місці, є печатка, товар цілий. А в житті буває, що не довезли документ або поки везли зіпсували товар, або виїхав директор магазину і забрав печатку з собою або машина з товаром приїхала так пізно, що крої охоронця вже нікого на роботі не залишилося). Там уже на кожній фірмі своє рішення проблем по ситуації.

При створенні документів або при відвантаженні товарів і використовую два слова - покупець і продавець. Насправді ж, наприклад, виписувати документи може і бухгалтер, і менеджер і навіть іноді директор намагається щось зробити за відсутності співробітників на робочому місці. Точно так же в момент приїзду товару - його може привозити водій, експедитор, менеджер або навіть сам директор якщо фірма маленька. Тому тут сказати чітко хто ж з них підпише документи не вийде. Але в будь-якому випадку, і підписувати і ставити печатку повинен той, хто офіційно оформлений на фірмі, інакше в суді потім можна довести кому припадав Петя або Вася, який віддав-прийняв чийсь товар. Але у нас в країні, звичайно, всі працюють на свій страх і ризик).

Далі - ми вже перепродуємо цей товар комусь, ми - продавець, ТОВ «Кипарис» - покупець.
1. Договір про продаж (іноді його не роблять), його готує наш менеджер з продажу в 2-х однакових примірниках, залишається по 1-му прим у продавця і покупця з підписами і печатками.
2. Рахунок від нас, ТОВ «Ромашка» - покупцеві, ТОВ «Кипарис», його виписує наш менеджер або бухгалтер в 1 прим, віддає покупцеві, з круглою печаткою і підписом.
3. Платіжне доручення - його робить бухгалтер покупця і перераховує нам гроші. Наш бухгалтер бачить оплату і дає розпорядження відвантажувати товар. Але, якщо ви продаєте товар звичайній людині (наприклад, комунальні послуги), тоді він бере цей рахунок, йде в будь-який банк, і в віконці через касира перераховуємо вам гроші (або оплачує онлайн через картку приват банку, наприер).
6. Видаткова накладна від нас ТОВ «Ромашка» - покупцеві, ТОВ «Кипарис», її виписує наш менеджер або бухгалтер в 2-х однакових примірниках, залишається по 1-ми прим у продавця і покупця з підписами і печатками.
4. Довіреність на отримання товару. Її виписує бухгалтер ТОВ «Кипарис», віддає СВРЕМ водієві, який приїде в нас забирати товар, потім ми у нього цю довіреність забираємо в бухгалтерію. Або варіант - ми самі відвеземо товар покупцеві. Якщо ми відправимо товар поштою - тоді довіреності не буде.

Отже, наш обов'язок - виписати рахунок, два договори, дві накладні, все надрукувати, підписати і віддати разом з товаром, забрати довіреність для бухгалтерії (якщо є). Якщо будете відправляти поштою - просто вкладіть все це в ящик з товаром. Найчастіше нам відразу в момент відвантаження покупець підпише і надрукувати документи, і ми свої екземпляри заберемо собі в бухгалтерію. Якщо не підпише відразу - тоді наш бухгалтер або менеджер контролює, коли ці документи прийдуть нам назад поштою або з наступним продажем товару.
Обов'язок покупця - віддати нам довіреність, забрати рахунок, підписати -пропечатать договору і накладні, повернути нам наші екземпляри, а свої відразу віддати в бухгалтерію. Якщо він відразу не може нам повернути документи - тоді ми повинні домовитися з ним яким способом ми їх отримаємо назад. На деяких фірмах можуть штрафувати менеджерів, якщо ті не вчасно повертають документи по своїх продажах! Так, що ставитеся до паперів спочатку дуже відповідально).

Якщо ваша фірма продає товар звичайній людині (наприклад, Олег Петрович купив в Ельдорадо телефон з доставкою) і він оплачує готівкою (з власної кишені) або онлайн-тоді тут буде трохи інший пакет документів. Як правило, ці продажі ніхто офіційно не проводить (тобто на них не ставлять офіційну печатку і не вносять в базу 1с, соответсвенно і не платять податки). Продавець випише умовний шаблонний рахунок і шаблонну видаткову накладну. А Олег Петрович при отриманні в магазині підпише 1 прим видаткової накладної та віддасть менеджеру, а другий прим накладної забере собі разом з рахунком. Потім Олегу Петровичу ці документи не потрібні взагалі (тільки на випадок повернення не якісного товару). Якщо буде отримання товару на пошту тоді людина просто підпише квитанцію що отримав товар, забере товар додому і на цьому всі документи закінчаться.

Зараз за законом (з 2015 року) не обов'язково виписувати довіреність, але фірми вже самі оцінюючи ситуацію, намагаються перестрахуватися і відвантажувати товар за дорученням. Не потрібно її виписувати якщо:
- підприємець або юридична особа щось купує за готівку;
- приватний підприємець отримує щось особисто, по паспорту;
- товар отримує директор;
- якщо товар переміщають всередині фірми.
 
Ви можете оплачувати за товар або послугу за передоплатою або після її отримання, але завжди всі домовленості про покупку починаються з виставлення рахунку з боку продавця. Рахунок може виписати бухгалтер, помічник, менеджер, навіть директор. Тобто, будь-який, хто має право поставити в ньому підпис і печатку. 

Обов'язкові реквізити первинних документів зазначені в «Законі Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні, від 16.07.1999 № 996-XIV. Але далі в наших уроках ми буде детально розглядати будь повинні бути реквізити в кожному документі.
А якщо Ви захочете почитати самостійно текст будь-якого закону, кодексу або постанови України, Вам потрібно знайти в інтернеті його останню редакцію, тобто щоб текст містив всі останні зміни. Самий точним для цього буде наш сайт Верховної Ради України www.rada.gov.ua (по горизонтальній рядку натискаєте Законодавство, потім в випадає доріжці Законодавство України або пошук за реквізитами).

Отже, рахунки виставляє тільки юридична особа (компанія) або приватний підприємець (ФОП). Але ті, для кого виставляється рахунок можуть бути і фірми і ФОП і звичайні люди.
Зараз найчастіше, роблять рахунки в електронному вигляді в якійсь програмі, потім їх відправляю електронною поштою покупцеві для оплати, а потім вже в момент як він забирає товар - йому віддають паперовий рахунок разом з товаром. Всі бухгалтерські документи, офіційні первинні бланки, бухгалтерська та інша звітність повинні складатися українською мовою. Навіть в 1с ви можете бачити написи по робочому екрану в закладках російською мовою, але друкована форма буде завжди українською. Записи в паперових первинних документах Ви можете зробити тільки темним чорнилом.

У деяких статтях Ви можете побачити таке позначення рахунку - «Рахунок-фактура - документ, що засвідчує фактичну відвантаження товарів або надання послуг і їх вартість». Я не знаю, хто у кого копіював такі тексти, але рахунок в Україні ніколи не підтверджував відвантаження або оплату товарів і послуг! Рахунок-фактура не фіксує господарську операцію, він є пропозицією оплати за товар (роботи, послуги). Адже рахунок просто створили, передали покупцеві, але не факт, що по ньому буде оплата. Якщо оплати не буде - бухгалтер потім просто видалить рахунок з бази 1с і все забудуть про це). 
Рахунок-фактура містить зазвичай такі дані:
У шапці рахунку вказується:
• назва підприємства-постачальник і його організаційно-правову форму (наприклад, правильно буде написати не просто «Гуртівня», а ТОВ «Оптовик» або НЕ Коваль О.А, а ФОП Коваль О.А і все українською мовою!). Перед цим точну назву фірми Ви можете побачити в її реєстраційних документах або уточнити правильна назва у інших працівників
• розрахунковий рахунок постачальника, банк, МФО банку. Тут треба уважно заповнювати всі поля, так як по ним покупець буде відправляти Вам гроші.
• код постачальника ЄДРПОУ, має 8 цифр. Його Ви дивіться в свідоцтві про реєстрацію фірми.
• ІПН постачальника (індивідуального податкового номера), має 12 цифр для юрособи та 10 для ФДП (це його ідентифікаційний код). Цей код є тільки у платників ПДВ. Причому в ньому перші 7 цифр - це ті ж перші 7 цифр як в коді ЄДРПОУ. Цифру ІПН Ви дивіться в свідоцтві реєстрації платника ПДВ.
• Свідоцтво платника ПДВ. При реєстрації платників ПДВ їм присвоюють індивідуальний податковий номер і вносять записи до Реєстру платників ПДВ. З 2014 року сам паперовий бланк свідоцтва вже не видають. У фірми може бути витяг з електронного реєстру платників ПДВ. Але у фірм, зареєстрованих до 2014 року таке свідоцтво буде.
• адреса постачальника і телефон. Тут зазвичай вказують юридична адреса.
Потім йде назва документа, номер і дата складання;